can't touch this, dadadada..

äntligen fredag!

igår var vi o såg new moon. vi och alla fjortisar.
jag var trött. jag såg förjävlig ut. fjortisarna hade stashat till sig med klackar, tio ton smink och team jacob på kinderna, eller edward tatueringar- som att dom trodde att nån av dom vips skulle hoppa ur skärmen och välja just dom. skulle jag gjort samma sak om jag var 14?
applåder när filmen började (två gånger!!!!!!) iiiiiaaaahhhhh första gången edward visades på skärmen. och ännu mer iiiiaaahhhhh när jacob visades. jag skämdes. jag börjar bli för gammal för sånt där.

jag var alldeles för trött för att få någon wow känsla av filmen. satt mest och längtade hem till sängen, och hade ångest över att jag skulle få sova så få timmar. sån ångest att jag till och med struntade i att tvätta av mig sminket för att kunna sova ett par minuter längre- trots att mamma sagt till mig tusen gånger att jag aldrig får strunta i att tvätta av sminket. då får man säkert rynkor i förtid. onödigt.

dagen idag gick relativt fort ändå, och jag har egentligen inte varit tröttare än någon annan dag. det är bara vetskapen om hur få timmar jag sovit som gör mig matt.
och på toppen av allt hamnade jag bredvid en alkis på bussen. Ja! fredagsnöje. han sög i sig en halv kvarting på en tjuga. han blev väldigt fascinerad av min iPod också, den ville han gärna ta på. och så även på mig för att få min uppmärksamhet eftersom jag satt och spelade spel för att inte behöva prata med han. han var väldigt pratglad. och sångglad. och spela gitarrglad.

jag har inga problem med att sitta jämte en alkis eller vad som, så länge dom inte tar på mig. många av dom verkar ha svårt att förstå att man inte har lust att sitta o prata med dom varje gång man hamnar i närheten av dom, men då kan man ändå stoppa i hörlurarna och stänga av. men när dom tar på en, då blir jag galen. till slut var jag tvungen att gå och sätta mig nån annanstans.

nu ligger jag och lolliboll i soffan o koser oss. jag ska ta en tupplur och sen gå ut o äta med marran o hanna!





Kommentarer
Postat av: Mamma

Nej, det hade inte med rynkor att göra för att man absolut ska tvätta av sej sminket varje kväll, fransarna kan gå av!! Det skulle ju inte va så kul, eller hur.

Kram

2009-11-23 @ 23:19:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0