bojkotta julen

just den här veckan hade det varit underbart.
dom första orden jag yttrade imorse när klockan ringde var "fitt- jul", för det är så mycket att göra på jobbet nu.
fitt- jul var det ja. och det håller jag fast vid fram till på tisdag eftermiddag. då är det över, jag kan slappna av i några dagar och umgås med mamma o marran.

bad mamma köpa med ostkaka tills hon komma ner. åh, det ska bli ljuvligt. jag har inte ätit det på flera år, så jag längtar verkligen. med grädde o hallonsylt.

nu när det är så halt o slirigt ute kom jag att tänka på när jag o bellan bodde i haugesund. det var en kväll vi skulle gå hem från jobbet, och fick sällskap i form av en kille som kom från etiopien eller eritrea- kommer inte ihåg riktigt.
nåväl, var väl antagligen hans första vinter, och han höll på att halka omkull x antal ggr. jag o elin kom ju tillslut fram till att han ju inte är van vid halka som vi är. för oss är det nästan som att cykla- även fast det gått nästan ett år sen sist så kommer vi ihåg hur man "inte ska halka". för det mesta...
lustigt.


en annan lustig sak; när vi bhydde saltpinne- torn på en fest en gång.

oh just det, dagens artist tar vi väl idag då, istället för låt
brett dennen. passar perfekt för en mysig kväll nu i vinter.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0